Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Scroll to top

Top

No Comments

Ο ρόλος του γονέα στην διατροφή του παιδιού! -

role of parents child nutrition Ο ρόλος του γονέα στην διατροφή του παιδιού!Πρότυπο-μίμηση: Δώστε πρώτοι εσείς το «καλό παράδειγμα» υιοθετώντας υγιεινές συνήθειες και εφαρμόζοντάς τες μπροστά στα παιδιά. Δοκιμάστε για παράδειγμα να καταναλώνεται σαν απογευματινό σνακ ένα φρούτο και δείτε πως και το παιδί θα σας ακολουθήσει.

Έκθεση τροφίμου: Θέλετε το παιδί σας να ξεκινήσει να τρώει κολοκυθάκια ή μελιτζάνες; Τοποθετείστε τα καθημερινά στο τραπέζι και μην πιέσετε το μικρό/η να το δοκιμάσει ή να τα καταναλώσει. Αν σας ρωτήσει για το τρόφιμό, δώστε πληροφορίες για την θρεπτική του αξία και φυσικά δοκιμάστε το εσείς.

Διαθεσιμότητα: Να έχετε πάντα στο σπίτι και σε εμφανή σημεία υγιεινές επιλογές τροφίμων, όπως  φρούτα και λαχανικά, τα οποία θα πρέπει να είναι αναπόσπαστο κομμάτι των γευμάτων.

Επιβράβευση: Μη χρησιμοποιείτε τα τρόφιμα ως «δώρο» ή «τιμωρία» για το παιδί. Εκφράσεις όπως «Δίαβασε τα μαθήματα σου, για να σου πάρω παγωτό» ή «Αν δεν φάς όλες τις φακές, δεν έχει παιχνίδι το απόγευμα» οδηγούν τα παιδία στη λανθασμένη κατηγοριοποίηση των τροφίμων σε «καλά» (παγωτό) και «κακά» (φακές) τρόφιμα. Το γεγονός αυτό φαίνεται να επηρεάζει και να καθορίζει τις διατροφικές επιλογές και στην ενήλικη ζωή τους.

Πίεση για κατανάλωση: Ένα συχνό λάθος των γονέων. Η συμπεριφορά αυτή μάλλον φέρνει αντίθετα αποτελέσματα από τα επιθυμητά, αφού το παιδί αντιδρά στην πίεση της μαμάς ή του μπαμπά. Αν θέλετε το παιδί σας να καταναλώσει κάποιο τρόφιμο δοκιμάστε την έκθεση ή γίνεται το πρότυπό του.

Περιορισμός τροφίμου:  Ο περιορισμός τροφίμων στα παιδία (π.χ. σοκολάτα, πίτσα) φαίνεται ότι τους δημιουργεί ένα έντονο «αίσθημα στέρησης». Όταν λοιπόν βρεθούν μπροστά στο τρόφιμό αυτό όπως π.χ.  σε ένα παιδικό πάρτι   μάλλον θα καταναλώσουν μεγάλη ποσότητα από το τρόφιμο αυτό.

Άφησε το σχόλιό σου!